MV Agusta słynie z nietuzinkowych i pięknie zaprojektowanych motocykli. W tym roku projektanci postanowili stworzyć nakeda bazującego na Brutale 1000 RR. I tak oto powstał model Rush 1000, obok którego nikt nie przejdzie obojętnie!

Rush 1000 jest napędzany zmodernizowanym czterocylindrowym silnikiem o pojemności 998 cm3, którego znajdziemy w Brutale 1000 RR. Według MV Agusty jest „jedynym motocyklem produkcyjnym”, w którym zastosowano zawory promieniowe i tytanowe korbowody.   Silnik ma całkowicie zmienioną komorę spalania, która ma zawory promieniowe inspirowane Formułą 1. Tytanowe korbowody zastosowane w technologii Moto GP zmniejszają masę, obciążenia i bezwładność silnika. Silnik ma również centralny łańcuch wałka rozrządu, który jest również tradycyjny dla MV Agusty.

Potężny, litrowy silnik generuje moc wynoszącą 208 KM, a przy zastosowaniu akcesoryjnego układu wydechowego, „całkiem” przyzwoite 212 KM, które pozwala na jazdę z prędkością ponad 300 km/h!

Stylistyka Rush’a jest bardzo modernistyczna. Ostre linie pokazują zadziorny charakter tego motocykla. Przód zdobi przednia okrągła lampa LED, która sprawia, że wygląd tej maszyny staje się połączeniem nowoczesnej stylistyki z oldschoolem. MV Agusta zastosowała w tym motocyklu również w pełni regulowane oraz sterowane elektronicznie zawieszenie, do tego quickshifter i kolorowy wyświetlacz TFT. W pełni gotowa do jazdy maszyna waży 210 kg.

Ponadto Rush 1000 ma osłonę koła z włókna węglowego z naklejkami „04”, która ukrywa kute aluminiowe koło, które jest zamontowane na jednostronnym wahaczu. Jest również wyposażony w specjalny wydech z podwójną końcówką od SC Project.