Podczas 77 edycji największych targów motocyklowych EICMA w Mediolanie Vespa przedstawiła kilka nowości na rok 2020. Poniżej przedstawimy i opiszemy po krótce każdą z nich.

Ciekawą nowością jest Vespa Primavera Sean Wotherspoon. Włoski producent zaprosił do współpracy jedną z największych gwiazd świata mody ulicznej. Vespę i Sean’a łączy jedno – chcą pokolorować świat! Dzięki tej kolaboracji powstała limitowana i bardzo kolorowa wersja Primavery.

Sean projektując nową wersję chciał wydobyć nowy, uliczny styl skutera. Inspirował się stylem old school i korzystał z kalejdoskopowego podejścia mix&match (mieszaj i łącz) zakorzenionego w latach ‘80 i ‘90. Malowanie charakteryzuje się tym, że prawie każda część jest w innym kolorze, dominuje jednak kolor żółty. Do stworzenia Primavery Sean użył materiałów takich jak metal, plastik, aksamit i guma.

Do modelu Vespa Primavera Sean Wotherspoon zaprojektowano również kask oraz odzież casualową.

Vespa Primavera (RED)
Po raz czwarty z rzędu Grupa Piaggio odnawia partnerstwo z (RED), prezentując nowy projekt Vespa Primavera 125 (RED).


Miliony ludzi i najbardziej znane marki na świecie nawiązują współpracę z fundacją (RED), aby wziąć udział w ogromnym wyzwaniu, tak aby ostatecznie pokonać choroby, takie jak HIV / AIDS, gruźlica i malaria. Od momentu założenia w 2006 r. Prace Bono i Bobby Shriver (RED) przekazali ponad 500 mln USD na Globalny Fundusz na rzecz walki z AIDS. Fundusze (RED) wywarły już wpływ na ponad 110 milionów ludzi dzięki działaniom profilaktycznym i leczniczym oraz konsultacjom i usługom wsparcia, ze szczególnym uwzględnieniem krajów, w których HIV jest często przenoszony z matki na dziecko.

Vespa Primavera (RED) to specjalna edycja, która wyróżnia się czerwonym kolorem Rosso Dragon nadwozia, felg oraz kanapy. Dodatkowo zostało zamieszczone logo Vespa (RED).

Vespa Racing Sixties

Vespa Racing Sixties to specjalna seria inspirowana najbardziej klasyczną estetyką wyścigów z lat 60.

Vespa otrzymała zupełnie nowe malowanie inspirowane wyścigami, w którym prędkość i sportowe wartości szły w parze z elegancją pojazdów i kierowców. Zupełnie nowe nowe grafiki: zielone nadwozie z żółtymi wstawkami oraz białe z czerwonymi, wspólną cechą jest złota felga.

Oprócz nowej kolorystyki, Vespa dodała zupełnie nowe siedzenie i matowe czarne detale, które nadają elegancki i sportowy charakter. Zastosowanie takich malowań odzwierciedlają wyczyny legendarnych osobistości sportowych, przywołując wspomnienia o legendarnych torach, takich jak tory Monaco lub Monza Grand Prix, lub historycznych jak Targa Florio.

Malowanie zielono-żółte jest nieco nostalgiczne, natomiast drugie – biało czerwone – charakteryzuje nowoczesność, świeżość i dynamika. Czyste graficzne linie podkreślają boki oraz krawat. Dodatkowym akcentem stylistycznym jest matowo-czarne wykończenie uchwytów i podnóżków pasażera, osłona tłumika, lusterka, grzebień na przednim błotniku, obręcz wokół lampy przedniej i tylnej. Dodatkowo, aby zyskać ekskluzywność i prestiż zastosowano nowe siedzenie z miękkiego i aksamitnego nubuku, pokrytego PCV, w celu ochrony w złych warunkach pogodowych. W połączeniu z przeszyciami przypominającymi to, które można zobaczyć w samochodach sportowych z lat ’60 XX wieku.

Vespa Sixties występuje w modelu GTS oraz Sprint

Vespa Elettrica 70 km/h


Elektryczna Vespa stała się jeszcze mocniejsza od swojej poprzeniczki. Lepsze osiągi oferowane przez wersję Elettrica 70 km/h (homologowaną jako motocykl) są wynikiem doświadczeń zdobytych przez Grupę Piaggio z silnikiem i akumulatorem litowo-jonowym oraz optymalizacją ich działania.

Zmiany te nie wpływają na zasięg, który pomimo wyższych osiągów pozostaje niezmienny. W trybie ECO z prędkością ograniczoną do 45 km/h, Vespa Elettrica 70 km/h gwarantuje przebieg 100 km pomiędzy ładowaniem akumulatorów. W trybie POWER zasięg zmniejsza się do 70 km. Nowa Elettrica w porównaniu do jej słabszej siostry ma ograniczoną emisję hałasu układu napędowego.

Pozostaw komentarz