APRILIA RSV4 RF 201KM

Moc, prowadzenie, elektronika, waga, komponenty, design i cena. Wszystkimi tymi cechami Aprilia, wręcz powala na kolana konkurencje.
  • APRILIA RSV4 RF 201KM
  • APRILIA RSV4 RF 201KM
  • APRILIA RSV4 RF 201KM
  • APRILIA RSV4 RF 201KM

Motocykl schudł 2.5 kg i zyskał 17 koni mechanicznych! Przeszedł wiele zmian, które są opisane poniżej. RSV4 RR to bardzo dobry motocykl na drogę, dzięki elastycznej jednostce silnikowej V4 inajlepszy motocykl na torze. Niedowiarków zapraszamy do wszystkich profesjonalnych artykułów motocyklowych. Nie ma lepszego SuperBike’a!

Silnik

Jedyna na rynku szeroka V-czwórka. Jedyna tak kompaktowa i lekka. 201 koni i więcej dostępnego momentu w całym zakresie obrotów. Wszystko dzięki na nowo zaprojektowanemu silnikowi, którego zmiany dotyczą airboxa, zespołu przepustnic,  nowy wtryskiwacze i wiele wiele innych zmian. Silnik dzięki temu zyskał na elastyczności i silnik V4 w RSV4 zachowuje się podobnie do rzędowej czwórki, tylko że czujemy jego moc w całym zakresie obrotów, zamiast tylko w górnym.

Rama

Aprilia jest znana jako jeden z najlepszych producentów zawieszeń i ram na rynku. Jako jedyna na rynku, Aprilia pozwala na zmianę położenia silnika w ramie, regulację główki ramy, czy regulację wahacza. RSV4 jest idealnie wyważone 50/50. Dzięki czemu motocykl prowadzi się łatwo, precyzyjnie i w bardzo łagodny sposób pozwala na szybką zmianę tory jazdy. Wahacz został przedłużony o 4 mm , aby  zapewnić lepsze prowadzenie i zmniejszyć możliwość występowania podniesienia przedniego koła w trakcie mocnego przyspieszania.

Elektronika

Elektornika w Aprilii RSV4 RR i RSV4 RF jest topowym pakietem elektroniki na rynku. Motocykl stardardowo jest wyposażony w elektronikę, która jest opcjonalna u innych producentów lub po prostu nie istnieje.

RSV4 posiada system APRC (Aprilia Performance Ride Control) wzięty ze świata WSBK z dokładnością 1:1, aby kierowca mógł poczuć te same emocje i czuć moc i przyjemność z jazdy prowadzać Aprilie.

APRC jest zintegrowane z Ride-By-Wire, dzięki czemu motocykl ma 3 mapy zapłonu ( Track, Sport, Race) zmieniające charakterystykę silnika.

Systemy wchodzące w skład APRC to:

–          ATC: Aprilia Traction Control regulowane w czasie jazdy na 8 poziomach bez potrzeby odejmowania gazu z manetki. Dodatkowo motocykl pozwala na całkowite wyłączenie kontroli trakcji

–          AWC: Aprilia Wheelie Control system przeciwdziałający podnoszeniu się przedniego koła podczas agresywnego przyśpieszania regulowany na 3 poziomach.

–          ALC: Aprilia Launch Control system startu regulowany na 3 poziomach.

–          AQS: Aprilia Quick Shift system pozwalający wbijać kolejne wyższe biegi bez potrzeby wciskania sprzęgła

–          ABS: Race ABS z dodatkiem RLM, regulowany na 3 poziomach

Design

RSV4 RF jest wersją eksluzywną która w standardzie posiada lekkie kute aluminiowe felgi oraz wysokiej klasy zawieszenie Öhlins oraz nowe malowanie „Superpole”.

  • Silnik: chłodzony cieczą, 4- cylindrowy, w układzie V
  • Pojemność: 999,6 CCM
  • Moc: 201 KM/ 13000 obr/min
  • Skrzynia biegów: 6-stopniowa
  • Masa z płynami: 180 kg
  • Zbiornik Paliwa: 18,5 l