Na tegorocznych targach EICMA kultowy włoski producent zachwycił nowym modelem Vespa GTV. To bez wątpienia najbardziej sportowy skuter marki, jaki kiedykolwiek powstał. To niezwykłe połączenie legendy i nowoczesności: nisko położone reflektory, odkryta rurowana kierownica w połączeniu z zupełnie nowym sportowym wykończeniem oraz pakietem zaawansowanym technicznie tworzą wyjątkową, niespotykaną jak dotąd całość.

Od swoich narodzin w 2006 roku Vespa GTV jest ambasadorem najczystszego klasycyzmu w rodzinie Vespy dzięki zastosowaniu „faro basso” (niskiego reflektora), umieszczonego na przednim błotniku i odsłoniętej metalowej rurowej kierownicy, stylistycznie nawiązującej do najbardziej kultowych modeli w historii marki.

Na targach EICMA 2022 Vespa GTV debiutuje w całkowicie zrewolucjonizowanym wyglądzie, zachowując nieuniknione cechy swojego pochodzenia, ale łącząc je z ultranowoczesnym pakietem wyposażenia technologicznego i zupełnie nowymi sportowymi wykończeniami. Rezultatem jest niezwykły mariaż tradycji i nowoczesności, klasycyzmu i agresywności, który przejawia się w najbardziej autentycznej sportowej Vespie w historii.

Nowa Vespa GTV jest napędzana silnikiem o pojemności 300 hpe (High Performance Engine), z 4-zaworowym rozrządem, chłodzeniem cieczą i elektronicznym wtryskiem paliwa. Akredytowany z mocą 17,5 kW (23,8 KM), jest to silnik o najwyższych osiągach, jaki kiedykolwiek montowano w Vespie.

Poza tym mamy do czynienia z nowymi wskaźnikami, co umożliwia pełne wykorzystanie funkcji oferowanych przez system łączności Vespa MIA, dostępny jako osobne akcesorium. Oprzyrządowanie jest połączone z kierownicą za pomocą oryginalnego wspornika i otoczone małą, ale agresywną górną owiewką, wyraźnie inspirowaną światem wyścigów. Oświetlenie jest teraz w pełni LEDowe. Wygodę i praktyczność podkreśla wprowadzenie systemu bezkluczykowego, który umożliwia uruchomienie bez konieczności wkładania tradycyjnego kluczyka.

Innym wyróżniającym się elementem Vespy GTV jest dwukolorowe siodełko o wyścigowym wyglądzie oraz tylna nakładka, przypominająca typowe wyścigowe owiewki Vespa. Nakładka jest dostępna jako osobne akcesorium i można ją zdjąć. W każdym razie siodło jest dopuszczone do jazdy we dwoje i ma obszerne i wygodne siedzisko, charakteryzujące się technicznym wzorem i poziomym łączeniem termicznym z kontrastowymi pomarańczowymi przeszyciami na krawędziach. Pozycja siedzenia jest naturalna i pozwala na całkowitą kontrolę nad pojazdem oraz absolutny komfort nawet na długich dystansach.

Jeśli chodzi o bezpieczeństwo, standardowe wyposażenie obejmuje ASR oraz ABS.

Magdalena Danikiewicz
Tel.: +48 509 463 728
E-mail: m.danikiewicz@motomio.pl
Zakopiańska 171a, Kraków

#Vespa #VespaGTV #EICMA2022