Dwaj nowi Wojownicy w rodzinie Ducati: Streetfighter V2 i Streetfighter V4 SP

Dwaj nowi Wojownicy w rodzinie Ducati: Streetfighter V2 i Streetfighter V4 SP

W czwartek miała miejsce emisja czwartego odcinka z serii Ducati World Première 2022. W trakcie poznaliśmy dwóch nowych członków rodziny Ducati Streetfighter: esencjonalnego Streetfightera V2 i absolutnie topowego Streetfightera V4 SP.

Dwaj nowi Wojownicy w rodzinie Ducati: Streetfighter V2 i Streetfighter V4 SP

Nowy Streetfighter V2 to sportowy naked z jedynym w swoim rodzaju charakterem. Odpowiada on na potrzeby tych, którzy poszukują motocykla będącego w stanie połączyć sportowe DNA Panigale V2 z postawą i stylem podziwianego Wojownika. W rezultacie powstał pojazd intuicyjny i łatwy w prowadzeniu, z odpowiednią dawką mocy zapewniającą zadziorne osiągi i maksymalną radość z jazdy.

Projekt to reinterpretacja udanej formuły „Fight Formula” Ducati, ale tym razem skonstruowana na bazie Panigale V2, z wysoką i szeroką kierownicą oraz pozbawiona owiewek. Dwucylindrowy Streetfighter napędzany jest silnikiem Superquadro o pojemności 955 cm3 i mocy 153 KM, wyposażony jest w najnowszej generacji elektronikę i waży na sucho zaledwie 178 kg.

Nowy Streetfighter V2 stanowi esencję modelu i charakteryzuje się ostrym designem, który obejmuje elementy stylistyczne typowe dla Streetfightera V4, począwszy od charakterystycznego reflektora w kształcie litery V. Koncepcja konstrukcyjna nowego modelu opiera się na mechanice odziedziczonej z Panigale V2, w której jednostka Superquadro jest elementem nośnym.

Pakiet najnowocześniejszej elektroniki, w który wyposażony jest Streetfighter V2, został zaadaptowany z Panigale V2. 6-osiowa platforma inercyjna IMU na bieżąco analizuje pozycję motocykla w przestrzeni, przesyłając informacje do jednostek sterujących, które zarządzają układami sterowania. Pakiet elektroniczny zawiera między innymi działający w zakrętach ABS Cornering EVO z funkcją „slide by brake”, układ kontroli trakcji Ducati Traction Control (DTC) EVO 2, układ wspomagania jazdy na tylnym kole Ducati Wheelie Control (DWC) EVO, układ wspomagania zmiany biegów Ducati Quick Shift up/down (DQS) EVO 2, czy układ sterowania siły hamowania silnikiem Engine Brake Control (EBC) EVO.

Produkcja Streetfightera V2 rozpocznie się od grudnia, a motocykl będzie dostępny w kolorze Ducati Red z czarnymi felgami.

Na rok 2022 Ducati wprowadza również topowy model Streetfighter V4 SP, oferowany w numerowanej wersji i oznaczony legendarnym skrótem „SP” (oznaczającym Sport Production), co oznacza, że jest jeszcze bardziej efektywny na torze. Nowy Streetfighter V4 SP to zapewniający największe skoki adrenaliny naked, jaki kiedykolwiek zjechał z linii produkcyjnej w Borgo Panigale. Wprowadza specyfikę „SP” do „Fight Formula”, jeszcze bardziej poprawiając stosunek mocy do masy Streetfightera V4 S, który już wcześniej był na szczycie swojej kategorii.

Streetfighter V4 SP posiada dedykowane malowanie, wyposażenie premium zaczerpnięte z modelu Superleggera V4, jak również zredukowaną do 196 kg masę własną. W stanie gotowym do jazdy jest o 3 kg lżejszy od Streetfightera V4 S.

Unikatowe malowanie „Winter Test” zostało stworzone przez Centro Stile Ducati z inspiracji motocyklami Ducati Corse jeżdżącymi w testach przedsezonowych Mistrzostw MotoGP i SBK. Matowa czerń owiewek w połączeniu z matowym wykończeniem karbonowych felg i skrzydeł wspaniale kontrastuje z czerwonymi akcentami i zbiornikiem ze szczotkowanego aluminium. Nowy model został również wzbogacony o kilka urzekających detali, jak indywidualny numer na kierownicy i kolorystyka włoskiej flagi na skrzydłach.

Bijącym sercem motocykla jest silnik Desmosedici Stradale o pojemności 1 103 cm3 i mocy 208 KM, który zapewnia moment obrotowy 123 Nm przy 9 500 obr./min. Jednostka zgodna z normą Euro 5 współpracuje z suchym, antyhoppingowym sprzęgłem STM-EVO SBK, które gwarantuje pewność nawet podczas agresywnych zmian przełożeń i niezwykłą skuteczność na torze, zbliżając się do granic możliwości.

Streetfighter V4 SP jest wyposażony w 5-ramienne felgi z podwójnymi ramionami, lżejsze o 1,4 kg od kutych aluminiowych obręczy ze Streetfightera V4 S i zdolne do zmniejszenia bezwładności o 26% z przodu i 46% z tyłu, dzięki czemu motocykl jest znacznie bardziej zwrotny i łatwiejszy w wyczuciu przy zmianie kierunku jazdy. Ekskluzywne przednie zaciski hamulcowe Brembo Stylema R® gwarantują niezwykłą siłę hamowania, jak również oszałamiające właściwości nawet podczas długiego użytkowania na torze.

Topowy Streetfighter jest wyposażony w system Öhlins Smart EC 2.0, który może zmieniać tłumienie w zależności od stylu jazdy motocyklisty, a wraz z dwupłatowymi skrzydłami zwiększa pewność prowadzenia i zapewnia najlepsze osiągi przy sportowym użytkowaniu.

Wyposażenie tego wyjątkowego motocykla wzbogacają regulowane podnóżki wykonane z wysokiej jakości aluminium i obrabiane CNC, karbonowy przedni błotnik, akumulator litowo-jonowy oraz szereg akcesoriów przydatnych podczas „track dayów”, takich jak otwarta osłona sprzęgła z włókna węglowego, czy zaślepki do demontażu uchwytu tablicy rejestracyjnej.

Dzięki bogatemu wyposażeniu technicznemu Streetfighter V4 SP pozwoli rządzić na torze wyścigowym. Motocykl łatwiej składa się w zakręty, zapewnia świetną stabilność przy dużych prędkościach, a siła hamowania jest wręcz niespotykana.

Produkcja motocykla rozpocznie się w styczniu 2022 roku.

Krzysztof Małek
📞 +48 533 315 549
📧 krzysztof.malek@motomio.pl
📌 Zakopiańska 171a, Kraków

Po więcej aktualności zapraszamy na: https://motomio.pl/aktualnosci/
Więcej o Ducati World Première 2022: https://www.ducati.com/ww/en/home/ducati-world-premiere

#StreetfighterV2 #ANewFighterInTown #StreetfighterV4SP #TheTimeFighter

Pozostaw komentarz